•  

    (021) 8794

  •  

    info@anp-co.com

 

پرفروش ترین سرور دنیا توسط کمپانی HPE با قابلیت های خاص تر معرفی شد...

HPE ProLiant DL380 Gen10 Server 

 

 

نسل جدید پرفروش ترین سرور دنیا توسط کمپانی HPE با قابلیت های خاص تر معرفی شد...

HPE ProLiant Dl380 G10، سرور 2U دو پردازنده ای ایمن، با کارایی ، قابلیت ارتقاء و مقیاس پذیری بسیار بالا که انطباق پذیر با محیط های کاری و workload های مختلف از جمله رایانش ابری(Cloud) و کلان دیتا (Big Data) می باشد. این مدل سرور از پر کاربردترین سرورها در مراکز داده در کشور می باشد.

HPE ProLiant Dl380 Gen10 با بهره بری از نسل جدید پردازنده های Intel Xeon با کارایی 71% بیشتر و تا 27% افزایش در تعداد هسته های پردازنده ها (پشتیبانی از سری پردازنده های 61،51،41،31 و81 با حداکثر 28 هسته) در کنار استفاده از حافظه های هوشمند 2666MT/s DDR4 تا ظرفیت 3.0TB که 11% سریع تر از 2400MT/s ها می باشد و پشتیبانی از 12Gb/s SAS و تا 20 عدد درایو NVMe برای کاهش پیچیدگی ها و صرفه جویی در هزینه های وارده بر سازمان ها طراحی شده است. حافظه های پایدار در این سرور بهینه شده و موجب ارائه سطح بی سابقه ای از بازدهی برای دیتابیس ها و آنالیز اطلاعات و اجرای از ساده ترین تا حساس ترین Application ها با سرعت شگفت انگیزی شده است.

ویژگی ها :

- طراحی انعطاف پذیر این سرور موجب می شود که سازمان ها با توجه به نیاز خود مدل مد نظرشان را انتخاب و در هزینه ها صرفه جویی کنند .

- شاسی انطباق پذیر HPE ProLiant Dl380 Gen10  به همراه محفظه های ذخیره سازی جدید ، انتخاب های مختلفی را برای ذخیره سازها با توجه به نیاز شما در اختیار قرار می دهد به عنوان مثال : 30 عدد SFF یا 19 عدد LFF یا 20 عدد NVMe به همراه پشتیبانی از GPU  های بیشتر با پهنای 2 برابر 3*DW یا 5*SW

-  HPE سریع ترین حافظه های پایدار در مقیاس ترابایت را در میان سایر کمپانی ها ارائه کرده است.

- در کنار کنترلر SATA HPE Dynamic Smart Array S100i تعبیه شده در سرور کاربر قابلیت انتخاب کنترلر دوباره طراحی شده  12Gb/s که در دو حالت SAS و HBA بهترین سرویس را ارائه می کند نیز دارد .

- در کنار 4 پورت 1GbE شما امکان انتخاب FlexibleLOM یا PCIe با پهنای باند 1GbE تا 40GbE با توجه به تغییر نیازهای کسب کار خود را دارا می باشید.

- قابلیت پشتیبانی از محیط های عملیاتی از Azure و Docker گرفته تا ClearOS ها به جای سیستم عامل های سنتی

امنیت :

- میلیون ها خط از کد های Firmware قبل از بوت شدن سیستم عامل ها به توسط سیستم اعتبار سنجی Firmware که به توسط HPE ILO advanced premium security edition  فعال شده، اجرا می شود و این چکاپ هر 24 ساعت یکبار اعتبار Firmware سیستم را تعیین می کند، در صورت پیدا کردن کدی ناسازگار، سیستم ریکاوری امن اجازه می دهد که Firmware به بهترین حالت سلامت خود عقب گرد کند یا به تنظیمات کارخانه برگردد.

- قابلیت های امنیتی دیگری مانند Trusted Platform Module برای جلوگیری از دسترسی غیر مجاز به سرور نیز فراهم است به این شکل که زمانی که درب سرور باز شود گزارش هایی توسط سرور ایجاد و اطلاع رسانی می شود.

انتخاب شاسی و درایور ها :

طراحی منحصر به فرد DL380 تنوع بسیار بالایی در انتخاب شاسی و ذخیره سازها را بر اساس نیاز کاربران بوجود آورده است .

شاسی با پایه LFF ای که مناسب برای کاربرد هایی مانند email exchange و Cloud Storage ها می باشد ، در نسل دهم این سرور محفظه جدیدی طراحی شده است که 4 درایو LFF ای در آن جای می گیرد و در داخل محفظه سرور قرار داده می شود. بر خلاف نسل نهم این سرور که در مجموع 15 درایو LFF در آن قرار می گرفت در نسل دهم شما امکان استفاده از 19 درایو LFF ای را دارا می باشید. مدل های مختلفی از ترکیب درایوها بر اساس کاربرد ها قابل استفاده می باشند مانند حالتی که در آن از 8 درایو LFF در کنار Universal Media bay و محفظه ای شامل 2 درایو SFF ای استفاده می شود و در شکل زیر نمایش داده شده است.

شاسی با پایه SFF ای که مناسب برای کاربردهایی است که در آن نیاز به حافظه ها با کارایی بسیار بالا می باشد و در آن انتخاب های متنوعی از SAS و NVMe ها موجود و برای Application های جدید که caching بالایی دارند مناسب می باشد. انواع مختلفی از ترکیب های درایو ها با توجه به کاربردها قابل انتخاب است، نمونه هایی مانند 3 محفظه 8 تایی در جلوی دستگاه و بصورت انتخابی 3 محفظه 2 تایی در پشت دستگاه مجموعا 30 عدد درایو SFF ای می شود که برای دیتا بیس هاییی که حافظه داخل سرور زیادی احتیاج دارند و یا بنگاه های اقتصادی که آنالیز زیادی روی دیتا های خود دارند مناسب می باشد و یا همانند شکل زیر 2 محفظه 8 تایی به همراه Universal Media Bay و یک محفظه SFF 2تایی. یکی دیگر از انتخاب ها امکان استفاده از تا حداکثر 20 عدد درایو NVMe می باشد که از ویژگی های بخصوص این نسل از سرور است.

نمای پشت سرور که همانگونه که مشخص است قابلیت نصب 6 درایو SFF ای را دارد.

نمایی از محیط داخلی سرور همراه با دو عدد پردازنده که در شکل پایین مشاهده می کنید.

 

 

چند نمونه از حالت های انتخابی درایوها که کمپانی HPE در مستندات دستگاه به آن ها اشاره کرده است.

مروری کلی بر ویژگی های نسل دهم این سرور :

  • شاسی انعطاف پذیر تر با قابلیت انتخاب درایو های ذخیره ساز متنوع و پشتیبانی از 20 درایو NVMe
  •  
  • 4 درایو LFF mid-tray تعبیه شده در شاسی LFF ای تا 190 ترابایت حافظه را برای شما فراهم می کند
  •  
  • حافظه پایدار (Persistant Memory) در ابعاد بالاتر از یک ترابایت (پشتیبانی از NVDIMM با ظرفیت 16GB بر خلاف نسل قبلی که 8GB را پشتیبانی می کرد )
  • اضافه شدن یک درگاه PCI که موجب پشتیبانی از GPU های بیشتری شده (3 عدد Doublewide GPU بر خلاف نسل قبلی که از 2 عدد پشتیبانی می کرد)
  • پشتیبانی از خانواده جدید پردازنده های Intel Xeon
  •  
  • حافظه های DDR4 تا 2666 MT/s
  •  
  • قابلیت های امنیتی اضافه شده (Security root of trust در iLO 5 ، تشخیص ورود به شاسی دستگاه، digitally signed Firmware و ... )

 

این سرور که یکی از پرفروش ترین و محبوب ترین ها نه تنها در ایران بلکه در کل دنیا می باشد با ویژگی های گوناگون خود قابلیت پشتیبانی از WorkLoad های متفاوت را دارا ست و حال با ارائه نسل دهم آن با بیش از پیش قوی تر و به صرفه تر آمادگی پاسخگویی به نیازهای حال حاضر و آینده سازمان ها را دارا می باشد.


شماره تماس

(021) 88552485-6